اخبار
1398/9/16 شنبه
گزارش تصویری برگزاری مراسم روز دانشجو

.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو روز شنبه مورخ 98/9/16 در دانشگاه پیام نور واحد بهنمیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد بهنمیر،  دکتر رضا رستگار روشن رییس دانشگاه پیام نور واحد بهنمیر در این آیین، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذر سال ۱۳۳۲ که موجب شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شد، یادآورخروش اعتراض و مقاومت، عدالتخواهی و به ویژه مبارزات جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار است.

 دکتر رضا رستگار روشن با اشاره بر اینکه استکبار جهانی در آن ایام نمی خواست ایران کشوری مستقل و پیشرفته باشد، افزود: کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مصدق نمونه بارز این امر است که در این کودتا انگلستان و آمریکا نقش تعیین کننده ای داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه 16 آذر 1332 نقطه عطفی برای فعالیت جنبش دانشجویی به حساب می آید، اضافه کرد: بعد از 16 آذر 1332 سیل خروشانی از فعالیت های دانشجویی در ایران شکل گرفت و بعد از انقلاب نیز این جوانان و شهدای دانشجو بودند که با از خود گذشتگی، ایثار و مقاومت نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

حجت الاسلام شریف تبار امام جمعه محترم بهنمیر  از دیگر سخنرانان این آیین بود که  در سخنان کوتاهی تاکید کرد: 16 آذر 1332 که از آن به عنوان روز دانشجو یاد می شود، آغازگر جنبش عظیم دانشجویی در کشوراست و همچنان  راه این شهدا در دانشگاه های ما ادامه دارد.

امام جمعه بهنمیر افزود: رژیم طاغوت مخالف شنیده شدن صدای دانشجویان بود و متاسفانه بعد از انقلاب نیز برخی خودی‌ها چه اصلاح طلب و چه اصول گرا به علل مختلف نمی خواهند صدای دانشجو شنیده شود و اتفاق ناخوشایند این روزها این است که خود دانشجو نمی‌خواهد صدایش شنیده شود.

 حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه آرمان خواهی، عدالت خواهی، استکبار ستیزی و مطالبه گری از جمله رسالت های جنبش دانشجویی است، یادآور شد: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و این دیگران هستند که باید پاسخگو مطالبات دانشجویان باشند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر